strona główna  mapa serwisu
KONA

Zapraszamy do e-sklepu

  ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2017   INFORMCJE   O NAS   KONTAKT  
                           
 
  ENDUROGRAVITYRACE LIGHTTRAIL DSTRAIL 29TRAIL 27.5TRAIL 26FATBIKEKIDS
  CYCLOCROSSROAD: ENDURANCEROAD: RACEROAD: FREERANGEROAD: CLASSICCOMMUTERCROSSTRAIL
     
   PROCESS 134 DL WYPRZEDANY! cena: 13999 PLN 11199 PLN
 

  ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ
   
 

 

GEOMETRIA SPECYFIKACJA TECHNOLOGIE GALERIA  

 

  opis  
 

   
  Tworzenie idealnego roweru do Enduro jest szukaniem perfekcyjnej równowagi pomiędzy geometrią, efektywnością pedałowania , oporami toczenia, skokiem zawieszenia, wagą, sztywnością, trwałością, ceną i  wieloma innymi czynnikami. Z naszym nowym Processem 134 DL znaleźliśmy tą równowagę. Użyliśmy ponadwymiarowych łożysk aby uzyskać najwyższa jakość zawieszenia, utrzymaliśmy nisko suport, zmieniliśmy charakterystykę zawieszenia dzięki czemu rower jest wyżej w czasie pracy zawieszenia i lepiej pedałuje. Zastosowaliśmy możliwie najkrótszy wahacz aby rower był zwinny, 68 stopniowy kąt główki oraz górną długa górną rurę i krótki mostek. Rezultatem jest rower o dużej sztywności, precyzyjny w prowadzeniu i stabilny przy dużych prędkościach.
  • Całkowicie nowa rama Enduro 27,5” wykonana z  cieniowanego Aluminium Kona 6061 o skoku 134mm i tylnej osi 12x142
  • Amortyzator RockShox Revelation RL Solo Air 140mm, oś QR 15mm, stożkowa rura sterowa
  • Przerzutka tylna Shimano XT Shadow Plus, hamulce tarczowe, hydrauliczne SLX, napęd 2x10 Shimano SLX, piasty SLX QR15/12x142
  • Obręcze WTB tubeless compatible i23 TCS / Opony Maxxis Ardent 27.5x2.4" EXO przód  oraz 2.25" EXO tył
  specyfikacja  Na górę strony
 

 
Materiał ramy
Kona 6061 Aluminum Butted 134mm Travel
Rozmiary S, M, L, XL
Amortyzator tylny
RockShox Monarch RT
Widelec RockShox Revelation RL Solo Air 140mm QR15 Tapered
Korby Shimano SLX
Zębatki 24/38t
Suport Shimano Press Fit 92
Pedały n/a
Łańcuch Shimano Deore
Kaseta Shimano Deore 11-36 10 spd
Napinacz łańcucha
n/a
Przerzutka przednia
Sram X7
Przerzutka tylna Shimano XT Shadow Plus
Manetki Shimano SLX
Zacisk hamulca
Shimano SLX
Tarcza przednia
Shimano 180mm (centerlock)
Tarcza tylna
Shimano 160mm (centerlock)
Klamka hamulca
Shimano SLX
Stery FSA Orbit 1.5 ZS No.57E
Kierownica Kona XC/BC Riser
Mostek Kona 40mm
Wspornik siodełka KS Super Natural Remote
Zacisk sztycy
Kona Clamp
Chwyty Kona S-LOG
Siodło WTB Volt Team
Piasta przednia
Shimano SLX QR15
Piasta tylna
Shimano SLX 142x12mm
Szprychy Stainless 14g
Obręcze WTB ST i23 TCS
Opona przednia
Maxxis Ardent 27.5x2.4" EXO
Opona tylna
Maxxis Ardent 27.5x2.25" EXO
Kolor
Matt Black & Cyan
Dodatki n/a

 

  geometria  
Na górę strony
 

   

 

Size

S

M

L

XL

1

Reach

416

435

460

485

2

Stack

596

605

610

619

3

HT Angle

68

68

68

68

4

HT Length

115

125

130

140

5

ST Angle

74

74

74

74

6

ST Length

405

405

450

465

7

CS Length

425

425

425

425

8

BB Drop

12

12

12

12

9

Wheelbase

1123

1141

1173

1201

10

Front Center

697

715

747

776

11

Fork Length

529

529

529

529

12

Fork Offset

42

42

42

42

13

TT Length

582

600

631

660

14

Standover

650

650

660

660







 

  technologie Na górę strony
 

       
  KONA 6061 ALUMINUM BUTTED KONA 6061 ALUMINUM BUTTED
Materiał Kona aluminium 7005/6061 jest najczęściej stosowany w naszych rowerach górskich, miejskich oraz szosowych. Mocny, trwały, niedrogi oraz lekki, aluminium Kona 7005 oraz 6061 zapewnia fantastyczną i niezawodną wytrzymałość, która wytrzyma tysiące wycieczek. Jest to jak dotąd najpopularniejszy materiał na rynku. Większość z naszych rur 7005/6061 jest cieniowana i/lub formowana, tzn. grubość ścianek może być cieńsza lub grubsza, a dowolność gięć pozwala nam dopasować ostateczny kształt rurek do przeznaczenia danej ramy.
 
       
  ZINTEGROWANE STERY ZINTEGROWANE STERY
Dzięki schowaniu łożysk sterów do główki ramy (tzw. zero stack), częściej tylko w górnej części, jesteśmy w stanie uzyskać wiele zalet. Zwiększamy sztywność układu, jego wytrzymałość oraz ogólną jakość wykonania. Główną zaletą takiego rozwiązania jest zwiększenie zabezpieczenia łożysk przed uszkodzeniem ich przez pozostałe elementy. Dodatkowo, łożyska tego typu są dużo łatwiej dostępne i tańsze, dzięki czemu ewentualna ich wymiana będzie łatwiejsza. Wewnętrzne łożyska zmieniają także wysokość przodu roweru, dzięki czemu zyskujemy większą swobodę w dopasowaniu odpowiedniej pozycji mostka i kierownicy do własnych upodobań.
 
       
  STOŻKOWA GŁÓWKA RAMY STOŻKOWA GŁÓWKA RAMY
Oprócz poprawy estetyki ze względu na czyste linie i płynne przejście pomiędzy koroną widelca, a górna miska sterów, oferuje również bardziej solidne połączenie pomiędzy widelcami ze stożkową rurą sterową i ramą. Większa średnica dolnej części główki ramy lepiej rozprasza uderzenia przedłużając żywotność łożysk i sterów. Poprawia również własności jezdne dając rowerzyście większą kontrolę nad kierownicą i jednocześnie nad rowerem. Podsumowując, całość jest sztywniejsza, mocniejsza i trwalsza.
 
       
  DOŻYWOTNIA GWARANCJA NA RAMĘ DOŻYWOTNIA GWARANCJA NA RAMĘ
Kona gwarantuje pierwszemu nabywcy, że jego nowa rama Kona kupiona od autoryzowanego dealera Kona jest wolna od wad fabrycznych przez cały okres posiadania przez pierwszego właściciela. Gwarancja jest ograniczona do 5 lat dla ram wykonanych z włókna węglowego (z wyłączeniem rowerów Supreme Operator i Operator gdzie gwarancja wynosi 2 lata), oraz do 3 lat dla ram z elektrycznym silnikiem. Przez cały okres trwania gwarancji Kona zobowiązuje się do naprawy lub wymiany, według własnego uznania, ramy rowerowej. Kona określa czy rama jest uszkodzona i podlega niniejszej ograniczonej gwarancji. Pierwszy właściciel ponosi wszelkie koszty związane z naprawą lub wymianą ramy roweru. Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi roweru Kona, dostarczoną wraz z rowerem, aby uzyskać dodatkowe informacje.
 
       
  OBRĘCZE KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM BEZDĘTKOWYM OBRĘCZE KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM BEZDĘTKOWYM
W sezonie 2014 zwiększyliśmy liczbę modeli rowerów Kona, które są wyposażone w obręcze kompatybilne z technologią bezdętkową. Obręcze bezdętkowe mają większą odporność na przebicie, lepszą trakcję i przyczepność, niższe opory toczenia i oszczędność wagi w stosunku do klasycznych systemów opona + dętka. Na rok 2014 znajdziesz obręcze kompatybilne z bezdętkowymi w większości naszych rowerów w grup XC Race Light oraz Enduro, a także z platformy Cyclocross i Road.
 
       
  OŚ TYLNA 12x142 / 12x157 OŚ TYLNA 12x142 / 12x157
Oś 12x142mm występująca w platformie XC / Trail / Enduro oraz oś 12x157mm występująca w grupie Gravity zapewniają rowerzyście dwie główne zalety: średnica tylnej osi 12mm daje odpowiednią sztywność, szerokość 142mm lub 157mm gwarantuje odpowiednio szybkie i bezproblemowe osadzenie koła w ramie, zanim założymy oś. Oba standardy sprawiają, że na rowerze jeździ się lepiej i łatwiej jest go serwisować.
 
       
  ROCKER INDEPENDENT SUSPENSION ROCKER INDEPENDENT SUSPENSION
Różni rowerzyści mają różne potrzeby ale osoby jeżdżące Trail i Enduro potrzebują dużo wszystkiego - od wydajności podczas zjazdów w do stabilnego pedałowania. Z Rocker Independent Suspension znaleźliśmy zdrową równowagę pomiędzy jazdą w dół i w górę, a także tym, że rama jest zwarta, nisko zawieszona, sztywna i zwrotna. Opracowaliśmy Rocker Independent Suspension aby osiągnąć wszystkie te cele, tworząc krzywą dźwigni idealnie współpracującą z charakterystyką powietrznego amortyzatora. Umożliwia to wydajne pedałowanie, dając jednocześnie idealne wyczucie zawieszenia w pełnym zakresie.
 
       
  OPUSZCZANA SZTYCA OPUSZCZANA SZTYCA
Opuszczana sztyca jest kluczowym elementem w technicznej jeździe po singletrackach. Nie dziwi więc, że na rok 2014 opuszczane sztyce występują w licznych modelach platformy Enduro i MTB Trail, zastosowaliśmy w nich lekkie i sprawdzone sztyce Kind Shock. Rowery takie jak Honzo, Taro i Wo nie posiadają opuszczanej sztycy ale mają odpowiednie prowadzenie przewodów aby taką sztycę zamontować w przyszłości.
 
       
  NOWA ROZMIARÓWKA I DOPASOWANIE

NOWA ROZMIARÓWKA I DOPASOWANIE

Dopasowanie jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do komfortu i pewności siebie na każdej konstrukcji roweru. Jest to szczególnie ważne w rowerach Trail/Enduro gdzie prędkość podjeżdżania i wydajność jak w rowerze XC musi być w równowadze z własnościami roweru zjazdowego. Rowery Trail/Enduro dostępne obecnie na rynku są wciąż przedmiotem tradycyjnego dopasowania zaczerpniętego z rowerów szosowych, gdzie rura podsiodłowa wyznacza rozmiar ramy, a mostek jest coraz dłuższy wraz ze wzrostem rozmiaru ramy. W efekcie trzeba było wymieniać mostki na krótsze ponieważ rower był trudny w manewrowaniu w trudnym terenie. Chociaż takie rozwiązanie poprawia jazdę to będziemy twierdzić, że wpływało negatywnie na geometrię roweru. Radykalne skrócenie mostka bez zmiany geometrii roweru tworzy zbyt mały rower i przesuwa środek ciężkości do tyłu tworząc stromy kąt główki w związku z czym rower jest nerwowy.

 

W 2012 roku Kona zrobiła skromny krok tworząc sztywny rower o krótszym mostku, bardziej płaskim kącie główki i dłuższym przodzie ramy. Aby zrównoważyć dłuższy przód ramy zastosowano krótsze tylne widełki. W 2013 roku zrobiliśmy to samo oferując model Process, bazując na tej samej formule: długa górna rura, krótki mostek, i krótkie tylne widełki. W 2014 oferujemy trzy różne modele serii Process z idealnym balansem pomiędzy długa górną rurą, krótkim mostkiem, płaskim kątem główki i krótkimi tylnymi widełkami.

 

W naszych rowerach XC Race zastosowaliśmy dłuższe górne rury w połączeniu z krótkimi mostkami i niższymi główkami ramy. Odstępy pomiędzy rozmiarami wynoszą od pół do jednego cala z siedmioma rozmiarami od 14" do 22". W grupie Commuter i Road przeskoki pomiędzy rozmiarami wynoszą nawet 15mm do 22mm. Są w sześciu rozmiarach od 46cm do 61cm w większości modeli.

 

W zależności od potrzeb sztyca posiada offset lub jest prosta aby maksymalnie wykorzystać moc rowerzysty w czasie pedałowania. Co najważniejsze nasza kompleksowa rozmiarówka pozwala dealerom łatwiej dopasować rower do rowerzysty.

 
       
  KOŁA 27.5 KOŁA 27.5"
Wprowadzone w Kona Explosif w połowie zeszłego sezonu. W roku 2014 znajdziesz 27.5 calowe koła w rowerach Process 134 oraz 153, Explosif, Cinder Cone oraz Blast. Korzyści z kół 27.5 są proste: lepiej przejeżdżają przez przeszkody i toczą się niż koła 26" ale są bardziej zwrotne i zwinne niż koła 29". Jest to idealne połączenie kół 26" oraz 29". Specjalnie dedykowane dla platformy Trail oraz Enduro, zauważalnie zwiększają manewrowość oraz pewność jazdy.
 

 

  galeria Na górę strony
 

 

 

Różni rowerzyści mają różne potrzeby ale osoby jeżdżące Trail i Enduro potrzebują dużo wszystkiego - od wydajności podczas zjazdów w do stabilnego pedałowania. Z Rocker Independent Suspension znaleźliśmy zdrową równowagę pomiędzy jazdą w dół i w górę, a także tym, że rama jest zwarta, nisko zawieszona, sztywna i zwrotna. Opracowaliśmy Rocker Independent Suspension aby osiągnąć wszystkie te cele, tworząc krzywą dźwigni idealnie współpracującą z charakterystyką powietrznego amortyzatora. Umożliwia to wydajne pedałowanie, dając jednocześnie idealne wyczucie zawieszenia w pełnym zakresie.

   Wszelkie prawa zastrzeżone © 2015 Konaworld.pl  ROWERY KONA 2016  |   INFORMACJE  |  DEALERZY  |  O NAS  |  KONTAKT
 Quickent  - projekty internetowe