strona główna  mapa serwisu
KONA

Zapraszamy do e-sklepu

  ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2017   INFORMCJE   O NAS   KONTAKT  
                           
 
  ENDUROGRAVITYRACE LIGHTTRAIL DSTRAIL 29TRAIL 27.5TRAIL 26FATBIKEKIDS
  CYCLOCROSSROAD: ENDURANCEROAD: RACEROAD: FREERANGEROAD: CLASSICCOMMUTERCROSSTRAIL
     
   PROCESS 134
 WYPRZEDANY! cena: 9999 PLN 7999 PLN
 

  ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ
   
 

 

GEOMETRIA SPECYFIKACJA TECHNOLOGIE GALERIA  

 

  opis  
 

 

 

Posiada taką samą ramę jak wersja Deluxe, Proces 134 ma rewelacyjny stosunek ceny do jakości. Nie ma kompromisów w wyposażeniu: tylna przerzutka Shimano SLX, powietrzna amortyzacja ze sztywnymi osiami z przodu i z tyłu, regulowana sztyca z manetki na kierownicy, hamulce Shimano Deore, lekkie i mocne obręcze. Dążymy do idealnej równowagi pomiędzy geometrią, efektywnością pedałowania, oporami toczenia, skokiem, wagą, sztywnością i wytrzymałością, Kona Process posiada duże łożyska dla najlepszej pracy zawieszenia, nisko umieszczony suport, krótki wahacz, płaski, 68 stopniowy kąt główki, długa górna rurę i krótki, 40mm mostek. Rezultatem jest niezwykle efektywna, precyzyjna jazda przy dużych prędkościach.

 
  • Całkowicie nowa rama Enduro 27,5” wykonana z  cieniowanego Aluminium Kona 6061 o skoku 134mm i tylnej osi 12x142
  • Amortyzator RockShox Sektor Silver Air 140mm, oś QR 15mm, stożkowa rura sterowa
  • Przerzutka tylna SLX Shadow Plus,  hamulce tarczowe, hydrauliczne Deore,  napęd 2x10 Shimano Deore, piasty deore QR15/12x142

 

  specyfikacja  Na górę strony
 

 
Materiał ramy
Kona 6061 Aluminum Butted 134mm Travel
Rozmiary S, M, L, XL
Amortyzator tylny
RockShox Monarch R
Widelec RockShox Sektor Silver Air 140mm QR15 Tapered
Korby Shimano Deore
Zębatki 24/38t
Suport Shimano Press Fit 92
Pedały n/a
Łańcuch KMC X10
Kaseta Shimano Deore 11-36t 10 spd
Napinacz łańcucha n/a
Przerzutka przednia Sram X5
Przerzutka tylna Shimano SLX Shadow Plus
Manetki Shimano Deore
Zacisk hamulca
Shimano Deore
Tarcza przednia
Shimano 180mm (centerlock)
Tarcza tylna
Shimano 160mm (centerlock)
Klamki hamulca
Shimano Deore
Stery FSA Orbit 1.5 ZS No.57B
Kierownica Kona XC/BC Riser
Mostek Kona 40mm
Wspornik siodełka KS Eten R
Zacisk sztycy Kona Clamp
Chwyty Kona S-LOG
Siodło WTB Volt Team
Piasta przednia
Shimano Deore QR15
Piasta tylna
Shimano Deore 142x12mm
Szprychy Stainless 14g
Obręcz WTB SX23
Opona przednia
Maxxis Ardent 27.5x2.25"
Opona tylna
Maxxis Ardent 27.5x2.25"
Kolor
Matt Black & Yellow
Dodatki n/a

 

  geometria  
Na górę strony
 

   

 

Size

S

M

L

XL

1

Reach

416

435

460

485

2

Stack

596

605

610

619

3

HT Angle

68

68

68

68

4

HT Length

115

125

130

140

5

ST Angle

74

74

74

74

6

ST Length

405

405

450

465

7

CS Length

425

425

425

425

8

BB Drop

12

12

12

12

9

Wheelbase

1123

1141

1173

1201

10

Front Center

697

715

747

776

11

Fork Length

529

529

529

529

12

Fork Offset

42

42

42

42

13

TT Length

582

600

631

660

14

Standover

650

650

660

660







 

  technologie Na górę strony
 

       
  KONA 6061 ALUMINUM BUTTED KONA 6061 ALUMINUM BUTTED
Materiał Kona aluminium 7005/6061 jest najczęściej stosowany w naszych rowerach górskich, miejskich oraz szosowych. Mocny, trwały, niedrogi oraz lekki, aluminium Kona 7005 oraz 6061 zapewnia fantastyczną i niezawodną wytrzymałość, która wytrzyma tysiące wycieczek. Jest to jak dotąd najpopularniejszy materiał na rynku. Większość z naszych rur 7005/6061 jest cieniowana i/lub formowana, tzn. grubość ścianek może być cieńsza lub grubsza, a dowolność gięć pozwala nam dopasować ostateczny kształt rurek do przeznaczenia danej ramy.
 
       
  ZINTEGROWANE STERY ZINTEGROWANE STERY
Dzięki schowaniu łożysk sterów do główki ramy (tzw. zero stack), częściej tylko w górnej części, jesteśmy w stanie uzyskać wiele zalet. Zwiększamy sztywność układu, jego wytrzymałość oraz ogólną jakość wykonania. Główną zaletą takiego rozwiązania jest zwiększenie zabezpieczenia łożysk przed uszkodzeniem ich przez pozostałe elementy. Dodatkowo, łożyska tego typu są dużo łatwiej dostępne i tańsze, dzięki czemu ewentualna ich wymiana będzie łatwiejsza. Wewnętrzne łożyska zmieniają także wysokość przodu roweru, dzięki czemu zyskujemy większą swobodę w dopasowaniu odpowiedniej pozycji mostka i kierownicy do własnych upodobań.
 
       
  STOŻKOWA GŁÓWKA RAMY STOŻKOWA GŁÓWKA RAMY
Oprócz poprawy estetyki ze względu na czyste linie i płynne przejście pomiędzy koroną widelca, a górna miska sterów, oferuje również bardziej solidne połączenie pomiędzy widelcami ze stożkową rurą sterową i ramą. Większa średnica dolnej części główki ramy lepiej rozprasza uderzenia przedłużając żywotność łożysk i sterów. Poprawia również własności jezdne dając rowerzyście większą kontrolę nad kierownicą i jednocześnie nad rowerem. Podsumowując, całość jest sztywniejsza, mocniejsza i trwalsza.
 
       
  DOŻYWOTNIA GWARANCJA NA RAMĘ DOŻYWOTNIA GWARANCJA NA RAMĘ
Kona gwarantuje pierwszemu nabywcy, że jego nowa rama Kona kupiona od autoryzowanego dealera Kona jest wolna od wad fabrycznych przez cały okres posiadania przez pierwszego właściciela. Gwarancja jest ograniczona do 5 lat dla ram wykonanych z włókna węglowego (z wyłączeniem rowerów Supreme Operator i Operator gdzie gwarancja wynosi 2 lata), oraz do 3 lat dla ram z elektrycznym silnikiem. Przez cały okres trwania gwarancji Kona zobowiązuje się do naprawy lub wymiany, według własnego uznania, ramy rowerowej. Kona określa czy rama jest uszkodzona i podlega niniejszej ograniczonej gwarancji. Pierwszy właściciel ponosi wszelkie koszty związane z naprawą lub wymianą ramy roweru. Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi roweru Kona, dostarczoną wraz z rowerem, aby uzyskać dodatkowe informacje.
 
       
  OŚ TYLNA 12x142 / 12x157 OŚ TYLNA 12x142 / 12x157
Oś 12x142mm występująca w platformie XC / Trail / Enduro oraz oś 12x157mm występująca w grupie Gravity zapewniają rowerzyście dwie główne zalety: średnica tylnej osi 12mm daje odpowiednią sztywność, szerokość 142mm lub 157mm gwarantuje odpowiednio szybkie i bezproblemowe osadzenie koła w ramie, zanim założymy oś. Oba standardy sprawiają, że na rowerze jeździ się lepiej i łatwiej jest go serwisować.
 
       
  ROCKER INDEPENDENT SUSPENSION ROCKER INDEPENDENT SUSPENSION
Różni rowerzyści mają różne potrzeby ale osoby jeżdżące Trail i Enduro potrzebują dużo wszystkiego - od wydajności podczas zjazdów w do stabilnego pedałowania. Z Rocker Independent Suspension znaleźliśmy zdrową równowagę pomiędzy jazdą w dół i w górę, a także tym, że rama jest zwarta, nisko zawieszona, sztywna i zwrotna. Opracowaliśmy Rocker Independent Suspension aby osiągnąć wszystkie te cele, tworząc krzywą dźwigni idealnie współpracującą z charakterystyką powietrznego amortyzatora. Umożliwia to wydajne pedałowanie, dając jednocześnie idealne wyczucie zawieszenia w pełnym zakresie.
 
       
  OPUSZCZANA SZTYCA OPUSZCZANA SZTYCA
Opuszczana sztyca jest kluczowym elementem w technicznej jeździe po singletrackach. Nie dziwi więc, że na rok 2014 opuszczane sztyce występują w licznych modelach platformy Enduro i MTB Trail, zastosowaliśmy w nich lekkie i sprawdzone sztyce Kind Shock. Rowery takie jak Honzo, Taro i Wo nie posiadają opuszczanej sztycy ale mają odpowiednie prowadzenie przewodów aby taką sztycę zamontować w przyszłości.
 
       
  NOWA ROZMIARÓWKA I DOPASOWANIE

NOWA ROZMIARÓWKA I DOPASOWANIE

Dopasowanie jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do komfortu i pewności siebie na każdej konstrukcji roweru. Jest to szczególnie ważne w rowerach Trail/Enduro gdzie prędkość podjeżdżania i wydajność jak w rowerze XC musi być w równowadze z własnościami roweru zjazdowego. Rowery Trail/Enduro dostępne obecnie na rynku są wciąż przedmiotem tradycyjnego dopasowania zaczerpniętego z rowerów szosowych, gdzie rura podsiodłowa wyznacza rozmiar ramy, a mostek jest coraz dłuższy wraz ze wzrostem rozmiaru ramy. W efekcie trzeba było wymieniać mostki na krótsze ponieważ rower był trudny w manewrowaniu w trudnym terenie. Chociaż takie rozwiązanie poprawia jazdę to będziemy twierdzić, że wpływało negatywnie na geometrię roweru. Radykalne skrócenie mostka bez zmiany geometrii roweru tworzy zbyt mały rower i przesuwa środek ciężkości do tyłu tworząc stromy kąt główki w związku z czym rower jest nerwowy.

 

W 2012 roku Kona zrobiła skromny krok tworząc sztywny rower o krótszym mostku, bardziej płaskim kącie główki i dłuższym przodzie ramy. Aby zrównoważyć dłuższy przód ramy zastosowano krótsze tylne widełki. W 2013 roku zrobiliśmy to samo oferując model Process, bazując na tej samej formule: długa górna rura, krótki mostek, i krótkie tylne widełki. W 2014 oferujemy trzy różne modele serii Process z idealnym balansem pomiędzy długa górną rurą, krótkim mostkiem, płaskim kątem główki i krótkimi tylnymi widełkami.

 

W naszych rowerach XC Race zastosowaliśmy dłuższe górne rury w połączeniu z krótkimi mostkami i niższymi główkami ramy. Odstępy pomiędzy rozmiarami wynoszą od pół do jednego cala z siedmioma rozmiarami od 14" do 22". W grupie Commuter i Road przeskoki pomiędzy rozmiarami wynoszą nawet 15mm do 22mm. Są w sześciu rozmiarach od 46cm do 61cm w większości modeli.

 

W zależności od potrzeb sztyca posiada offset lub jest prosta aby maksymalnie wykorzystać moc rowerzysty w czasie pedałowania. Co najważniejsze nasza kompleksowa rozmiarówka pozwala dealerom łatwiej dopasować rower do rowerzysty.

 
       
  KOŁA 27.5 KOŁA 27.5"
Wprowadzone w Kona Explosif w połowie zeszłego sezonu. W roku 2014 znajdziesz 27.5 calowe koła w rowerach Process 134 oraz 153, Explosif, Cinder Cone oraz Blast. Korzyści z kół 27.5 są proste: lepiej przejeżdżają przez przeszkody i toczą się niż koła 26" ale są bardziej zwrotne i zwinne niż koła 29". Jest to idealne połączenie kół 26" oraz 29". Specjalnie dedykowane dla platformy Trail oraz Enduro, zauważalnie zwiększają manewrowość oraz pewność jazdy.
 

 

  galeria Na górę strony
 

 
   Wszelkie prawa zastrzeżone © 2015 Konaworld.pl  ROWERY KONA 2016  |   INFORMACJE  |  DEALERZY  |  O NAS  |  KONTAKT
 Quickent  - projekty internetowe