strona główna  mapa serwisu
KONA

Zapraszamy do e-sklepu

  ROWERY KONA 2017   ROWERY KONA 2016
  INFORMCJE   DEALERZY   O NAS   KONTAKT  
                           

KONA - Technologie

       
KOMPAKTOWY TYLNY TRÓJKĄT  

KOMPAKTOWY TYLNY TRÓJKĄT

Krótkie widełki dolne i górne zapewniają idealną równowagę pomiędzy stabilnością i transferem mocy, kiedy wstajesz z siodła i mocno pedałujesz. Krótsze górne widełki powodują również mniejsze ugięcie ramy w czasie hamowania oraz sprawiają, że rower lepiej przyspiesza. Bardziej zwarty tylny trójką pomaga również w czasie jazdy po krętych, ciasnych ścieżkach. Honzo, Operator oraz Process 111 są idealnymi przykładami rowerów 2014 z niezwykle kompaktowymi tylnymi trójkątami: szybkie, agresywne w zakrętach, sztywne bocznie i dające dużo radości z  jazdy.


       
       
RURY HYDROFORMOWANE  

RURY HYDROFORMOWANE

Hydroformowanie, jest to specjalny proces kształtowania rur z użyciem cieczy pod wysokim ciśnieniem, dzięki czemu uzyskujemy pożądany kształt. Krótko mówiąc, technologia ta pozwala na dowolne kształtowanie rur przy jednoczesnym zachowaniu ich wytrzymałości. Rura nie jest poddawana spawaniu ani cięta, lecz ingerujemy w jej strukturę, przez co nie jest ona osłabiana podczas kształtowania.
Hydroformowanie jest bardzo widoczne i zaawansowane w miejscach łączenia rur, gdzie większa powierzchnia spawu może spowodować przegrzanie rury i w efekcie jej osłabienie. Dodatkowo hydroformowanie pozwala na zastosowanie dodatkowych wzmocnień konstrukcji bez zwiększania wagi. Końcowym efektem jest mocna konstrukcja o dużej sztywności bocznej, wytrzymałości i trwałości. A przy okazji nieźle wygląda.


       
       
SUPERPLASTIC FORMED TUBING  

SUPERPLASTIC FORMED TUBING

Formowanie w stanie nadplastycznym (SPF – Superplastic Formed Tubing) używa wysokich temperatur do obróbki rur aluminiowych, kiedy rura jest bardzo plastyczna i łatwa do formowania. Dzięki tej technologii jesteśmy w stanie tworzyć lepsze kształty rur, które nie mogą zostać uzyskane przy użyciu klasycznych technologii. Tam gdzie hydroforming pozwala na 20-30% ingerencję w kształt rury, to technologia SPF pozwala na ingerencję w ponad 90% powierzchni rury, dzięki czemu uzyskujemy lepszy kształt i niższą wagę. Technologia ta jest idealną alternatywą dla dużo droższego włókna węglowego, a zarazem efekt końcowy jest porównywalny pod względem wagi i wytrzymałości bez żadnych efektów ubocznych. Rury wykonane w technice SPF można poddać także recyklingowi.


       
       
ZINTEGROWANE STERY  

ZINTEGROWANE STERY

Dzięki schowaniu łożysk sterów do główki ramy (tzw. zero stack), częściej tylko w górnej części, jesteśmy w stanie uzyskać wiele zalet. Zwiększamy sztywność układu, jego wytrzymałość oraz ogólną jakość wykonania. Główną zaletą takiego rozwiązania jest zwiększenie zabezpieczenia łożysk przed uszkodzeniem ich przez pozostałe elementy. Dodatkowo, łożyska tego typu są dużo łatwiej dostępne i tańsze, dzięki czemu ewentualna ich wymiana będzie łatwiejsza. Wewnętrzne łożyska zmieniają także wysokość przodu roweru, dzięki czemu zyskujemy większą swobodę w dopasowaniu odpowiedniej pozycji mostka i kierownicy do  własnych upodobań.


       
       
STOŻKOWA GŁOWKA RAMY  

STOŻKOWA GŁÓWKA RAMY

Oprócz poprawy estetyki ze względu na czyste linie i płynne przejście pomiędzy koroną widelca, a górna miska sterów, oferuje również bardziej solidne połączenie pomiędzy widelcami ze stożkową rurą sterową i ramą. Większa średnica dolnej części główki ramy lepiej rozprasza uderzenia przedłużając żywotność łożysk i sterów. Poprawia również własności jezdne dając rowerzyście większą kontrolę nad kierownicą i jednocześnie nad rowerem. Podsumowując, całość jest sztywniejsza, mocniejsza i  trwalsza.


       
       
NOWA ROZMIARÓWKA I DOPASOWANIE  

NOWA ROZMIARÓWKA I DOPASOWANIE

Dopasowanie jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do komfortu i  pewności siebie na każdej konstrukcji roweru. Jest to szczególnie ważne w rowerach Trail/Enduro gdzie prędkość podjeżdżania i wydajność jak w  rowerze XC musi być w równowadze z własnościami roweru zjazdowego. Rowery Trail/Enduro dostępne obecnie na rynku są wciąż przedmiotem tradycyjnego dopasowania zaczerpniętego z rowerów szosowych, gdzie rura podsiodłowa wyznacza rozmiar ramy, a mostek jest coraz dłuższy wraz ze  wzrostem rozmiaru ramy. W efekcie trzeba było wymieniać mostki na  krótsze ponieważ rower był trudny w manewrowaniu w trudnym terenie. Chociaż takie rozwiązanie poprawia jazdę to będziemy twierdzić, że  wpływało negatywnie na geometrię roweru. Radykalne skrócenie mostka bez zmiany geometrii roweru tworzy zbyt mały rower i przesuwa środek ciężkości do tyłu tworząc stromy kąt główki w związku z czym rower jest nerwowy.

 

W 2012 roku Kona zrobiła skromny krok tworząc sztywny rower o  krótszym mostku, bardziej płaskim kącie główki i dłuższym przodzie ramy. Aby zrównoważyć dłuższy przód ramy zastosowano krótsze tylne widełki. W  2013 roku zrobiliśmy to samo oferując model Process, bazując na tej samej formule: długa górna rura, krótki mostek, i krótkie tylne widełki. W 2014 oferujemy trzy różne modele serii Process z idealnym balansem pomiędzy długa górną rurą, krótkim mostkiem, płaskim kątem główki i  krótkimi tylnymi widełkami.

 

W naszych rowerach XC Race zastosowaliśmy dłuższe górne rury w  połączeniu z krótkimi mostkami i niższymi główkami ramy. Odstępy pomiędzy rozmiarami wynoszą od pół do jednego cala z siedmioma rozmiarami od 14" do 22". W grupie Commuter i Road przeskoki pomiędzy rozmiarami wynoszą nawet 15mm do 22mm. Są w sześciu rozmiarach od 46cm do 61cm w większości modeli.

 

W zależności od potrzeb sztyca posiada offset lub jest prosta aby maksymalnie wykorzystać moc rowerzysty w czasie pedałowania. Co najważniejsze nasza kompleksowa rozmiarówka pozwala dealerom łatwiej dopasować rower do rowerzysty.



       
       
OBRĘCZE KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM BEZDĘTKOWYM  

OBRĘCZE KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM BEZDĘTKOWYM

W sezonie 2014 zwiększyliśmy liczbę modeli rowerów Kona, które są wyposażone w obręcze kompatybilne z technologią bezdętkową. Obręcze bezdętkowe mają większą odporność na przebicie, lepszą trakcję i  przyczepność, niższe opory toczenia i oszczędność wagi w stosunku do  klasycznych systemów opona + dętka. Na rok 2014 znajdziesz obręcze kompatybilne z bezdętkowymi w większości naszych rowerów w grup XC Race Light oraz Enduro, a także z platformy Cyclocross i Road.


       
       
OŚ TYLNA 12x142 / 12x157  

OŚ TYLNA 12x142 / 12x157

Oś 12x142mm występująca w platformie XC / Trail / Enduro oraz oś 12x157mm występująca w grupie Gravity zapewniają rowerzyście dwie główne zalety: średnica tylnej osi 12mm daje odpowiednią sztywność, szerokość 142mm lub 157mm gwarantuje odpowiednio szybkie i bezproblemowe osadzenie koła w ramie, zanim założymy oś. Oba standardy sprawiają, że na rowerze jeździ się lepiej i łatwiej jest go serwisować.

       
       
OBRĘCZE KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM BEZDĘTKOWYM  

OBRĘCZE KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM BEZDĘTKOWYM

W sezonie 2014 zwiększyliśmy liczbę modeli rowerów Kona, które są wyposażone w obręcze kompatybilne z technologią bezdętkową. Obręcze bezdętkowe mają większą odporność na przebicie, lepszą trakcję i  przyczepność, niższe opory toczenia i oszczędność wagi w stosunku do  klasycznych systemów opona + dętka. Na rok 2014 znajdziesz obręcze kompatybilne z bezdętkowymi w większości naszych rowerów w grup XC Race Light oraz Enduro, a także z platformy Cyclocross i Road.


       
       
OPUSZCZANA SZTYCA  

OPUSZCZANA SZTYCA

Opuszczana sztyca jest kluczowym elementem w technicznej jeździe po  singletrackach. Nie dziwi więc, że na rok 2014 opuszczane sztyce występują w licznych modelach platformy Enduro i MTB Trail, zastosowaliśmy w nich lekkie i sprawdzone sztyce Kind Shock. Rowery takie jak Honzo, Taro i Wo nie posiadają opuszczanej sztycy ale mają odpowiednie prowadzenie przewodów aby taką sztycę zamontować w  przyszłości.


       
       
KOŁA 27.5  

KOŁA 27.5"

Wprowadzone w Kona Explosif w połowie zeszłego sezonu. W roku 2014 znajdziesz 27.5 calowe koła w rowerach Process 134 oraz 153, Explosif, Cinder Cone oraz Blast. Korzyści z kół 27.5 są proste: lepiej przejeżdżają przez przeszkody i toczą się niż koła 26" ale są bardziej zwrotne i zwinne niż koła 29". Jest to idealne połączenie kół 26" oraz 29". Specjalnie dedykowane dla platformy Trail oraz Enduro, zauważalnie zwiększają manewrowość oraz pewność jazdy.


       
       
DOŻYWOTNIA GWARANCJA NA RAMĘ  

DOŻYWOTNIA GWARANCJA NA RAMĘ

Kona gwarantuje pierwszemu nabywcy, że jego nowa rama Kona kupiona od autoryzowanego dealera Kona jest wolna od wad fabrycznych przez cały okres posiadania przez pierwszego właściciela. Gwarancja jest ograniczona do 5 lat dla ram wykonanych z włókna węglowego (z wyłączeniem rowerów Supreme Operator i Operator gdzie gwarancja wynosi 2 lata), oraz do 3 lat dla ram z elektrycznym silnikiem. Przez cały okres trwania gwarancji Kona zobowiązuje się do naprawy lub wymiany, według własnego uznania, ramy rowerowej. Kona określa czy rama jest uszkodzona i  podlega niniejszej ograniczonej gwarancji. Pierwszy właściciel ponosi wszelkie koszty związane z naprawą lub wymianą ramy roweru. Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi roweru Kona, dostarczoną wraz z  rowerem, aby uzyskać dodatkowe informacje.


       

 

 

 

 
   Wszelkie prawa zastrzeżone © 2015 Konaworld.pl  ROWERY KONA 2016  |   INFORMACJE  |  DEALERZY  |  O NAS  |  KONTAKT
 Quickent  - projekty internetowe