strona główna  mapa serwisu
KONA

Zapraszamy do e-sklepu

  ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2017   INFORMCJE   O NAS   KONTAKT  
                           

KONA - Materiały

       
KONA SCANDIUM 6069 BUTTED  

KONA SCANDIUM 6069 BUTTED

Nowy materiał Kona Scandium 6069 jest dostępny od sezonu 2012, a jego plastyczność i wytrzymałość jest wyższa o 40% w stosunku do  poprzednich stopów zawierających scandium. Rezultatem jest najmocniejszy i  najlżejszy stop metalu jaki kiedykolwiek udało nam się uzyskać. Dzięki swojej włóknistej i drobnoziarnistej strukturze, Scandium 6069 umożliwia unikalne połączenie wysokiej wytrzymałości, wysokiej trwałości, dobrej odporności na korozję oraz bardzo dobrej odporności na zmęczenie materiału.


       
       
REYNOLDS 520 BUTTED CROMOLY  

REYNOLDS 520 CROMOLY

Od jednego z  najlepszych na świecie producenta rur Cromoly - Reynolds Cycling Technology, użyliśmy rur Reynolds 520, które są idealnie wycieniowane dla doskonałego profilu oraz dostępne w szerokim zakresie kształtów. Oszczędności na wadze w procesie cieniowania zapewniają konkurencyjną cenę oraz niższą wagę ramy. Reynolds 520 są tymi samymi rurami co Reynolds 725 ale bez obróbki cieplnej.


       
       
KONA ALUMINIUM 7005KONA 6061 ALUMINUM BUTTED  

 KONA 70056061 ALUMINUM BUTTED
Materiał Kona aluminium 7005/6061 jest najczęściej stosowany w naszych rowerach górskich, miejskich oraz szosowych. Mocny, trwały, niedrogi oraz lekki, aluminium Kona 7005 oraz 6061 zapewnia fantastyczną i  niezawodną wytrzymałość, która wytrzyma tysiące wycieczek. Jest to jak dotąd najpopularniejszy materiał na rynku. Większość z naszych rur 7005/6061 jest cieniowana i/lub formowana, tzn. grubość ścianek może być cieńsza lub grubsza, a dowolność gięć pozwala nam dopasować ostateczny kształt rurek do przeznaczenia danej ramy.


       
       
KONA RACE LIGHT 7005/6061 ALUMINUM  

KONA RACE LIGHT 7005/6061 ALUMINUM

Kona Race Light 7005/6061 jest lżejsze i zorientowane bardziej na  jakość wykonania niż standardowe aluminium 7005. Zaprojektowane, aby spełnić najwyższe wymagania podczas wyścigów. Race Light 7005/6061 wykorzystuje specjalne przekroje rur, aby uzyskać cieńszą ściankę w  miejscach spawów oraz w ważnych miejscach ramy, zapewniając nieprawdopodobną wytrzymałość i sztywność podczas jazdy. Usunęliśmy nadmiar materiału w pozostałych miejscach ramy, aby maksymalnie zejść z  wagi i zapewnić idealny stosunek pomiędzy szybkością i sztywnością. Główny nacisk został położony na  jakość wykonania, niską wagę oraz szybkość według założeń Kona.


       
       
KONA 6069 ALUMINUM BUTTED  

KONA RACE LIGHT 6069 ALUMINUM BUTTED

W Kona zawsze doskonalimy materiały, aby uzyskać jak najlepszą jakość w  odpowiednich zastosowaniach. Rury Kona Race Light 6069 wykorzystują mikroelementy stopu aluminium, dzięki czemu jesteśmy w stanie zbudować lżejszą i sztywniejszą ramę niż te zbudowane ze Scandium 7005. Nie są tak lekkie i sztywne jak tez zbudowane ze Scandium 6069, ale są przy tym znacznie tańsze. Aluminium Kona Race Light 6069 pozwala naszym inżynierom budować cieńsze rury przy równoczesnym zachowaniu charakterystyki jazdy, sztywności i wytrzymałości odpowiedniej do  zastosowań.


       
       
KONA SCANDIUM 6069 BUTTED  

KONA SCANDIUM 6069 BUTTED

Nowy materiał Kona Scandium 6069 jest dostępny od sezonu 2012, a jego plastyczność i wytrzymałość jest wyższa o 40% w stosunku do  poprzednich stopów zawierających scandium. Rezultatem jest najmocniejszy i  najlżejszy stop metalu jaki kiedykolwiek udało nam się uzyskać. Dzięki swojej włóknistej i drobnoziarnistej strukturze, Scandium 6069 umożliwia unikalne połączenie wysokiej wytrzymałości, wysokiej trwałości, dobrej odporności na korozję oraz bardzo dobrej odporności na zmęczenie materiału.


       
       
3-2.5 TITANIUM  

3-2.5 TITANIUM

3-2.5 Titanium to stop składający się z 3 procentów aluminium, 2.5 procenta wanadu i 94.5 procenta czystego tytanu. Doskonała odporność na  zmęczenie materiału, niska waga, odporność na korozję to tylko niektóre z  powodów dla których 3-2.5 jest ciągle najlepszym materiałem jeśli chodzi o wysoką jakość i łączenie rur bez muf. Tytanowe ramy Kona 3-2.5 Ti są wykonane w USA w fabryce Lynskey Performacje Designs, jednego z  najlepszych producentów tytanu na świecie.


       
       
KONA CARBON  

KONA CARBON

Aby stworzyć stale rozrastającą się gamę rowerów zbudowanych z Kona Carbon Race, Kona rozpoczęła współpracę z najlepszymi producentami karbonu na  świecie. Nasi projektanci ściśle współpracują z naszymi fabrykami, aby uzyskać jak najlepszą charakterystykę jazdy, wysoką trwałość i niską wagę, a przy tym uzyskać wysokie standardy jakości. Rowery zbudowane z  Kona Carbon Race są ultralekkie, superszybkie i nie do zdarcia.

Krok 1: Zastosowanie
W Kona bardzo dokładnie selekcjonujemy materiał, aby dobrać go do  odpowiednich ram rowerowych. Każda dyscyplina wymaga innego rozłożenia masy, wytrzymałości, tłumienia, sztywności oraz trwałości. Dzięki 25-letniemu doświadczeniu w budowaniu rowerów do każdej znanej dyscypliny, naszym pierwszym krokiem jest przekonanie się, że karbon może być zoptymalizowany do odpowiedniego zastosowania.

Krok 2: Projektowanie
Dla naszego zespołu rozwoju produktów oraz działu sprzedaży jest konieczne, aby kluczowe elementy rowerów Kona były zbudowane zgodnie z  naszą filozofią, którą idealnie obrazują rowery zbudowane z karbonu. Sprawność, zwinność, komfort oraz ogólna wytrzymałość to kluczowe elementy kiedy zaczynamy pracować nad ramą zbudowaną z karbonu. Oczywiście staramy się wykorzystać wszystkie naturalne właściwości materiału, ale najistotniejsze jest to, aby zachować klimat rowerów Kona.

Krok 3: Materiały i produkcja
Włókna – W  ramach zbudowanych z Kona Carbon Race wykorzystujemy włókna TORAY, które są najbardziej zaawansowane technologicznie – te same struktury karbonu wykorzystuje się do budowy bolidów Formuły 1. Nasze karbonowe włókna wykorzystują także nanotechnologię, specjalny proces w którym nanocząsteczki węgla wtryskuje się do matrycy, dzięki czemu uzyskujemy większą sztywność i odporność na uszkodzenia w gotowym produkcie. W  rezultacie nasze ramy są liderem na rynku jeśli chodzi o wagę, sztywność i wytrzymałość. Cała struktura naszych ram jest zbudowana z  jednokierunkową strukturą włókna węglowego oraz wykończona metodą UD lub 3K.
Rama – Wszystkie ramy Kona Carbon Race zbudowane są z  jednolitego trójkąta głównego. W momencie, gdy spawanie elementów jest procesem tańszym w wykonaniu, my wykorzystujemy tylko jednolite elementy, ponieważ pozwalają one na uzyskanie ciągłości struktury włókien, dzięki czemu możemy zbudować wytrzymalszą i lżejszą ramę. Nasz proces produkcji eliminuje także wtapiane elementy aluminium do  niezbędnego minimum. Podczas gdy gwintowane wkładki aluminiowe zwiększają trwałość, to nie oszczędzamy na nich przy takich elementach jak wkład suportu, główka ramy, mocowanie przedniej przerzutki czy rura podsiodłowa. Kiedy wkładamy aluminium do ramy podejmujemy odpowiednie kroki, aby każdy element został zamontowany z najwyższą precyzją.
Kolejną rzeczą, której nie znajdziecie w naszych ramach jest pianka. Układanie włókien węglowych wokół pianki jest kolejnym trikiem, który sprawia, że  rowery są tańsze i łatwiejsze w wykonaniu, ale pozostawiają użytkownika z  ciężką i niepotrzebną pianką. Ramy wykonane z Kona Carbon Race są formowane z wykorzystaniem wewnętrznej poduszki powietrznej, usuwanej po  zakończeniu formowania. To oznacza, że nasze karbonowe ramy są wykonane tylko z najlepszych materiałów, włókien węglowych i  epoksydowych.

Krok 4: Testy
W fazie prototypu nasze ramy są testowane przez wiele tygodni na różnych maszynach tortur, które testują je przez tysiące cykli. To czego uczymy się poprzez te testy sprawia, że jesteśmy w stanie budować mocniejsze ramy i eliminować niepotrzebny materiał. Nasi testerzy i  zawodnicy – eksperci w przesuwaniu granic i jazdy na granicy wytrzymałości naszych konstrukcji – są kolejną fazą testów prototypów zbudowanych z Kona Carbon Race. Nawet po tych ciężkich testach w  fabryce oraz pod nogami naszych zawodników, nasz zespół projektantów dzień w dzień poddaje prototypy kolejnym testom wytrzymałościowym, aby ostatecznie upewnić się, że zbudowaliśmy najlepsze ramy z Kona Carbon Race jakie tylko mogliśmy.


       
 
   Wszelkie prawa zastrzeżone © 2015 Konaworld.pl  ROWERY KONA 2016  |   INFORMACJE  |  DEALERZY  |  O NAS  |  KONTAKT
 Quickent  - projekty internetowe