strona główna  mapa serwisu
KONA

Zapraszamy do e-sklepu

  ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2017   INFORMCJE   O NAS   KONTAKT  
                           
 
  ENDUROGRAVITYRACE LIGHTTRAIL DSTRAIL 29TRAIL 27.5TRAIL 26FATBIKEKIDS
  CYCLOCROSSROAD: ENDURANCEROAD: RACEROAD: FREERANGEROAD: CLASSICCOMMUTERCROSSTRAIL
     
   KING KAHUNA
cena: 15999 PLN 13599 PLN
 

  ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ
   
 

KING KAHUNA

 

GEOMETRIA SPECYFIKACJA TECHNOLOGIE GALERIA  

 

  opis  
 

   
 

Szybko i przyjemnie. Są to dwa słowa które najlepiej opisują King Kahuna 2014. Kiedy zobaczysz ten rower będzie oczywiste, że nie będziesz mógł się powstrzymać. Od początku do końca znajdziesz najwyższej komponenty najlepszych grup skupione na dawaniu szybkości i uśmiechu na twarzy. Zawieszenie Fox, pełna grupa Shimano XT, zestaw kół Stan's ZTR Crest, karbonowa kierownica Race Face Next są zwieńczeniem całości. 29" koła zdobią naszą lekka jak piórko, szalenie szybką, karbonową ramę wykonaną z Kona Carbon Race Ligt. Tego roweru używają nasi zawodnicy na całym świecie , jest to ten sam rower którym Cory Wallace jechał do zwycięstwa w epickim, dziewięciodniowym wyścigu Mongolian Challenge.

 

“The perfect bike for racing.” —Fiets Magazine, Netherlands

 

  • Rama Kona Race Light Carbon ze stożkowa główką, krótki tył, mufa suportu press fit, oś 12x142
  • Amortyzator Fox Float 29 Factory CTD FIT Factory Kashima 100mm, oś QR15, rura sterowa tapered
  • Napęd i hamulce Shimano XT
  • Kierownica Race Face Next Carbon, sztyca i mostek Turbine
  • Koła Stan’s ZTR Crest QR15/12x142

 

  specyfikacja  Na górę strony
 

 
Materiał ramy
Kona Race Light Carbon
Rozmiary 16", 18", 19", 20", 22"
Amortyzator tylny
n/a
Widelec Fox Float 29 CTD FIT Factory Kashima 100mm QR15 Tapered
Korby Shimano XT
Zębatki 24/38t
Suport Shimano XT Press Fit 92
Pedały n/a
Łańcuch KMC X10
Kaseta Shimano XT 11-36t 10 spd
Napinacz łańcucha
n/a
Przerzutka przednia
Shimano XT
Przerzutka tylna Shimano XT Shadow
Manetki Shimano XT
Zacisk hamulca
Shimano XT
Tarcza przednia
Shimano XT 180mm
Tarcza tylna
Shimano XT 160mm
Klamka hamulca
Shimano XT
Stery FSA No.57B-1
Kierownica RaceFace Next
Mostek RaceFace Turbine
Wspornik siodełka RaceFace Turbine
Zacisk sztycy
Kona Clamp
Chwyty Kona Race Light LOG
Siodło WTB Volt Race
Piasta przednia
Stan's ZTR Crest Wheelset QR15
Piasta tylna
Stan's ZTR Crest Wheelset 142x12mm
Szprychy Stan's ZTR Crest Wheelset
Obręcze Stan's ZTR Crest Wheelset
Opona przednia
Maxxis Ikon 29x2.2" Folding
Opona tylna
Maxxis Ikon 29x2.2" Folding
Kolor
Matt UD Carbon w/White, Orange & Purple
Dodatki n/a

 

  geometria  
Na górę strony
 

   
  Size 16 18 19 20 22
1 Reach 396 416 414 422 441
2 Stack 608 629 638 652 675
3 HT Angle 68.5 70 70 71 72
4 HT Length 100 120 130 140 160
5 ST Angle 74 74 73 73 74
6 ST Length 406 457 483 508 559
7 CS Length 440 440 440 440 440
8 BB Drop 58 53 53 53 53
9 Wheelbase 1099 1112 1114 1115 1130
10 Front Center 666 677 679 680 695
11 Fork Length 506 506 506 506 506
12 Fork Offset 47 47 47 47 47
13 TT Length 572 597 610 622 648
14 Standover 777 816 832 851 869

 

  technologie Na górę strony
 

       
  KONA CARBON KONA CARBON
Aby stworzyć stale rozrastającą się gamę rowerów zbudowanych z Kona Carbon Race, Kona rozpoczęła współpracę z najlepszymi producentami karbonu na świecie. Nasi projektanci ściśle współpracują z naszymi fabrykami, aby uzyskać jak najlepszą charakterystykę jazdy, wysoką trwałość i niską wagę, a przy tym uzyskać wysokie standardy jakości. Rowery zbudowane z Kona Carbon Race są ultralekkie, superszybkie i nie do zdarcia.

Krok 1: Zastosowanie
W Kona bardzo dokładnie selekcjonujemy materiał, aby dobrać go do odpowiednich ram rowerowych. Każda dyscyplina wymaga innego rozłożenia masy, wytrzymałości, tłumienia, sztywności oraz trwałości. Dzięki 25-letniemu doświadczeniu w budowaniu rowerów do każdej znanej dyscypliny, naszym pierwszym krokiem jest przekonanie się, że karbon może być zoptymalizowany do odpowiedniego zastosowania.

Krok 2: Projektowanie
Dla naszego zespołu rozwoju produktów oraz działu sprzedaży jest konieczne, aby kluczowe elementy rowerów Kona były zbudowane zgodnie z naszą filozofią, którą idealnie obrazują rowery zbudowane z karbonu. Sprawność, zwinność, komfort oraz ogólna wytrzymałość to kluczowe elementy kiedy zaczynamy pracować nad ramą zbudowaną z karbonu. Oczywiście staramy się wykorzystać wszystkie naturalne właściwości materiału, ale najistotniejsze jest to, aby zachować klimat rowerów Kona.

Krok 3: Materiały i produkcja
Włókna – W ramach zbudowanych z Kona Carbon Race wykorzystujemy włókna TORAY, które są najbardziej zaawansowane technologicznie – te same struktury karbonu wykorzystuje się do budowy bolidów Formuły 1. Nasze karbonowe włókna wykorzystują także nanotechnologię, specjalny proces w którym nanocząsteczki węgla wtryskuje się do matrycy, dzięki czemu uzyskujemy większą sztywność i odporność na uszkodzenia w gotowym produkcie. W rezultacie nasze ramy są liderem na rynku jeśli chodzi o wagę, sztywność i wytrzymałość. Cała struktura naszych ram jest zbudowana z jednokierunkową strukturą włókna węglowego oraz wykończona metodą UD lub 3K.
Rama – Wszystkie ramy Kona Carbon Race zbudowane są z jednolitego trójkąta głównego. W momencie, gdy spawanie elementów jest procesem tańszym w wykonaniu, my wykorzystujemy tylko jednolite elementy, ponieważ pozwalają one na uzyskanie ciągłości struktury włókien, dzięki czemu możemy zbudować wytrzymalszą i lżejszą ramę. Nasz proces produkcji eliminuje także wtapiane elementy aluminium do niezbędnego minimum. Podczas gdy gwintowane wkładki aluminiowe zwiększają trwałość, to nie oszczędzamy na nich przy takich elementach jak wkład suportu, główka ramy, mocowanie przedniej przerzutki czy rura podsiodłowa. Kiedy wkładamy aluminium do ramy podejmujemy odpowiednie kroki, aby każdy element został zamontowany z najwyższą precyzją.
Kolejną rzeczą, której nie znajdziecie w naszych ramach jest pianka. Układanie włókien węglowych wokół pianki jest kolejnym trikiem, który sprawia, że rowery są tańsze i łatwiejsze w wykonaniu, ale pozostawiają użytkownika z ciężką i niepotrzebną pianką. Ramy wykonane z Kona Carbon Race są formowane z wykorzystaniem wewnętrznej poduszki powietrznej, usuwanej po zakończeniu formowania. To oznacza, że nasze karbonowe ramy są wykonane tylko z najlepszych materiałów, włókien węglowych i epoksydowych.

Krok 4: Testy
W fazie prototypu nasze ramy są testowane przez wiele tygodni na różnych maszynach tortur, które testują je przez tysiące cykli. To czego uczymy się poprzez te testy sprawia, że jesteśmy w stanie budować mocniejsze ramy i eliminować niepotrzebny materiał. Nasi testerzy i zawodnicy – eksperci w przesuwaniu granic i jazdy na granicy wytrzymałości naszych konstrukcji – są kolejną fazą testów prototypów zbudowanych z Kona Carbon Race. Nawet po tych ciężkich testach w fabryce oraz pod nogami naszych zawodników, nasz zespół projektantów dzień w dzień poddaje prototypy kolejnym testom wytrzymałościowym, aby ostatecznie upewnić się, że zbudowaliśmy najlepsze ramy z Kona Carbon Race jakie tylko mogliśmy.
 
       
  KOMPAKTOWY TYLNY TRÓJKĄT KOMPAKTOWY TYLNY TRÓJKĄT
Krótkie widełki dolne i górne zapewniają idealną równowagę pomiędzy stabilnością i transferem mocy, kiedy wstajesz z siodła i mocno pedałujesz. Krótsze górne widełki powodują również mniejsze ugięcie ramy w czasie hamowania oraz sprawiają, że rower lepiej przyspiesza. Bardziej zwarty tylny trójką pomaga również w czasie jazdy po krętych, ciasnych ścieżkach. Honzo, Operator oraz Process 111 są idealnymi przykładami rowerów 2014 z niezwykle kompaktowymi tylnymi trójkątami: szybkie, agresywne w zakrętach, sztywne bocznie i dające dużo radości z jazdy.
 
       
  ZINTEGROWANE STERY ZINTEGROWANE STERY
Dzięki schowaniu łożysk sterów do główki ramy (tzw. zero stack), częściej tylko w górnej części, jesteśmy w stanie uzyskać wiele zalet. Zwiększamy sztywność układu, jego wytrzymałość oraz ogólną jakość wykonania. Główną zaletą takiego rozwiązania jest zwiększenie zabezpieczenia łożysk przed uszkodzeniem ich przez pozostałe elementy. Dodatkowo, łożyska tego typu są dużo łatwiej dostępne i tańsze, dzięki czemu ewentualna ich wymiana będzie łatwiejsza. Wewnętrzne łożyska zmieniają także wysokość przodu roweru, dzięki czemu zyskujemy większą swobodę w dopasowaniu odpowiedniej pozycji mostka i kierownicy do własnych upodobań.
 
       
  STOŻKOWA GŁOWKA RAMY STOŻKOWA GŁÓWKA RAMY
Oprócz poprawy estetyki ze względu na czyste linie i płynne przejście pomiędzy koroną widelca, a górna miska sterów, oferuje również bardziej solidne połączenie pomiędzy widelcami ze stożkową rurą sterową i ramą. Większa średnica dolnej części główki ramy lepiej rozprasza uderzenia przedłużając żywotność łożysk i sterów. Poprawia również własności jezdne dając rowerzyście większą kontrolę nad kierownicą i jednocześnie nad rowerem. Podsumowując, całość jest sztywniejsza, mocniejsza i trwalsza.
 
       
  OBRĘCZE KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM BEZDĘTKOWYM OBRĘCZE KOMPATYBILNE Z SYSTEMEM BEZDĘTKOWYM
W sezonie 2014 zwiększyliśmy liczbę modeli rowerów Kona, które są wyposażone w obręcze kompatybilne z technologią bezdętkową. Obręcze bezdętkowe mają większą odporność na przebicie, lepszą trakcję i przyczepność, niższe opory toczenia i oszczędność wagi w stosunku do klasycznych systemów opona + dętka. Na rok 2014 znajdziesz obręcze kompatybilne z bezdętkowymi w większości naszych rowerów w grup XC Race Light oraz Enduro, a także z platformy Cyclocross i Road.
 
       
  OŚ TYLNA 12x142 / 12x157 OŚ TYLNA 12x142 / 12x157
Oś 12x142mm występująca w platformie XC / Trail / Enduro oraz oś 12x157mm występująca w grupie Gravity zapewniają rowerzyście dwie główne zalety: średnica tylnej osi 12mm daje odpowiednią sztywność, szerokość 142mm lub 157mm gwarantuje odpowiednio szybkie i bezproblemowe osadzenie koła w ramie, zanim założymy oś. Oba standardy sprawiają, że na rowerze jeździ się lepiej i łatwiej jest go serwisować.
 
       
  KOŁA 29 KOŁA 29"

 

 

  galeria Na górę strony
 

 
   Wszelkie prawa zastrzeżone © 2015 Konaworld.pl  ROWERY KONA 2016  |   INFORMACJE  |  DEALERZY  |  O NAS  |  KONTAKT
 Quickent  - projekty internetowe