strona główna  mapa serwisu
KONA

Zapraszamy do e-sklepu

  ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2018   ROWERY KONA 2017   INFORMCJE   O NAS   KONTAKT  
                           
 
  ENDUROGRAVITYRACE LIGHTTRAIL DSTRAIL 29TRAIL 27.5TRAIL 26FATBIKEKIDS
  CYCLOCROSSROAD: ENDURANCEROAD: RACEROAD: FREERANGEROAD: CLASSICCOMMUTERCROSSTRAIL
     
   OPERATOR cena: 15999 PLN 12799 PLN
 

  ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ
   
 

OPERATOR

 

GEOMETRIA SPECYFIKACJA TECHNOLOGIE GALERIA  

 

  opis  
 

   
 

Naszym celem przy budowie nowej Kony Carbon Operator było stworzenie niedrogiego, gotowego do wyścigów, nowoczesnego roweru zjazdowego. Zrealizowaliśmy to budując karbonowy przedni trójkąt ramy, który wyznacza nowe kierunki w budowie karbonowych rowerów. Aby wytrzymać siłę uderzeń i przekazywania obciążeń, ramę wyposażono w wahacz wykonany z Aluminium 6061 oraz karbonowy, pusty w środku most, który jest 3 razy bardziej sztywny niż w poprzednim Operatorze. Zmieniliśmy również pracę zawieszenia stosując Beamer Independent Suspension, czyniąc zawieszenie bardziej progresywnym, zwiększającym prześwit roweru oraz pracującym jeszcze szybciej. Dzięki świetnemu wyposażeniu jest to jeden z najlepszych, karbonowych rowerów do zjazdu na rynku.

 

  • Rama Kona Carbon DH 200mm skoku,  wahacz, wykonany z aluminium 6061, Carbon Bridged Rocker, tylna oś 12x157, puste w środku haki - Hollow® technology
  • Amortyzator RockShox BoXXer RC 200mm
  • Hamulce Avid Code R, tarcze 200mm/180mm
  • Opony Maxxis High Roller II DH 26x2.4"
  • Customowe obręcze Sun MTX 33

 

  specyfikacja  Na górę strony
 

 
Materiał ramy
Kona DH Carbon w/6061 Aluminum Stays 200mm Travel
Rozmiary S, M, L
Amortyzator tylny
RockShox Kage RC
Widelec RockShox Boxxer RC 200mm 20mm DO
Korby Shimano Zee
Zębatki 36t
Suport Shimano Press Fit 104.5mm
Pedały Kona Wah Wah
Łańcuch KMC X10
Kaseta SRAM PG1050 11-28t 10 spd
Napinacz łańcucha
The Hive SRS+
Przerzutka przednia
n/a
Przerzutka tylna SRAM X9 Type 2
Manetki SRAM X7 (prawa)
Zacisk hamulca
Avid Code R
Tarcza przednia
Avid G2CS 200mm
Tarcza tylna
Avid G2CS 180mm
Klamka hamulca
Avid Code R
Stery FSA Orbit 1.5B ZS No.57B-1
Kierownica Kona XC/BC Riser
Mostek Kona 40mm
Wspornik siodełka KS Super Natural Remote
Zacisk sztycy
Kona Clamp
Chwyty Kona S-LOG
Siodło WTB Volt Sport SE
Piasta przednia
Formula 20mm
Piasta tylna
Formula 157x12mm
Szprychy Sandvik Stainless 14g
Obręcze Sun MTX33 Sleeved
Opona przednia
Maxxis High Roller II DH 26x2.4"
Opona tylna
Maxxis High Roller II DH 26x2.4"
Kolor
Matt UD Carbon & Fluoro Green w/Matt Black Stays
Dodatki n/a

 

  geometria  
Na górę strony
 

   
  Size S M L
1 Reach 389 422 451
2 Stack 581 590 608
3 HT Angle 64 64 64
4 HT Length 100 110 130
5 ST Angle 76 76 75
6 ST Length 417 417 417
7 CS Length 420 420 420
8 BB Drop -3.5 -3.5 -3.5
9 Wheelbase 1141 1178 1216
10 Front Center 721 758 796
11 Fork Length 568 568 568
12 Fork Offset 42 42 42
13 TT Length 535 573 612
14 Standover 725 725 725

 

  technologie Na górę strony
 

       
  KONA CARBON

KONA CARBON

 Aby stworzyć stale rozrastającą się gamę rowerów zbudowanych z Kona Carbon Race, Kona rozpoczęła współpracę z najlepszymi producentami karbonu na świecie. Nasi projektanci ściśle współpracują z naszymi fabrykami, aby uzyskać jak najlepszą charakterystykę jazdy, wysoką trwałość i niską wagę, a przy tym uzyskać wysokie standardy jakości. Rowery zbudowane z Kona Carbon Race są ultralekkie, superszybkie i nie do zdarcia.

Krok 1: Zastosowanie
W Kona bardzo dokładnie selekcjonujemy materiał, aby dobrać go do odpowiednich ram rowerowych. Każda dyscyplina wymaga innego rozłożenia masy, wytrzymałości, tłumienia, sztywności oraz trwałości. Dzięki 25-letniemu doświadczeniu w budowaniu rowerów do każdej znanej dyscypliny, naszym pierwszym krokiem jest przekonanie się, że karbon może być zoptymalizowany do odpowiedniego zastosowania.

Krok 2: Projektowanie
Dla naszego zespołu rozwoju produktów oraz działu sprzedaży jest konieczne, aby kluczowe elementy rowerów Kona były zbudowane zgodnie z naszą filozofią, którą idealnie obrazują rowery zbudowane z karbonu. Sprawność, zwinność, komfort oraz ogólna wytrzymałość to kluczowe elementy kiedy zaczynamy pracować nad ramą zbudowaną z karbonu. Oczywiście staramy się wykorzystać wszystkie naturalne właściwości materiału, ale najistotniejsze jest to, aby zachować klimat rowerów Kona.

Krok 3: Materiały i produkcja
Włókna – W ramach zbudowanych z Kona Carbon Race wykorzystujemy włókna TORAY, które są najbardziej zaawansowane technologicznie – te same struktury karbonu wykorzystuje się do budowy bolidów Formuły 1. Nasze karbonowe włókna wykorzystują także nanotechnologię, specjalny proces w którym nanocząsteczki węgla wtryskuje się do matrycy, dzięki czemu uzyskujemy większą sztywność i odporność na uszkodzenia w gotowym produkcie. W rezultacie nasze ramy są liderem na rynku jeśli chodzi o wagę, sztywność i wytrzymałość. Cała struktura naszych ram jest zbudowana z jednokierunkową strukturą włókna węglowego oraz wykończona metodą UD lub 3K.
Rama – Wszystkie ramy Kona Carbon Race zbudowane są z jednolitego trójkąta głównego. W momencie, gdy spawanie elementów jest procesem tańszym w wykonaniu, my wykorzystujemy tylko jednolite elementy, ponieważ pozwalają one na uzyskanie ciągłości struktury włókien, dzięki czemu możemy zbudować wytrzymalszą i lżejszą ramę. Nasz proces produkcji eliminuje także wtapiane elementy aluminium do niezbędnego minimum. Podczas gdy gwintowane wkładki aluminiowe zwiększają trwałość, to nie oszczędzamy na nich przy takich elementach jak wkład suportu, główka ramy, mocowanie przedniej przerzutki czy rura podsiodłowa. Kiedy wkładamy aluminium do ramy podejmujemy odpowiednie kroki, aby każdy element został zamontowany z najwyższą precyzją.
Kolejną rzeczą, której nie znajdziecie w naszych ramach jest pianka. Układanie włókien węglowych wokół pianki jest kolejnym trikiem, który sprawia, że rowery są tańsze i łatwiejsze w wykonaniu, ale pozostawiają użytkownika z ciężką i niepotrzebną pianką. Ramy wykonane z Kona Carbon Race są formowane z wykorzystaniem wewnętrznej poduszki powietrznej, usuwanej po zakończeniu formowania. To oznacza, że nasze karbonowe ramy są wykonane tylko z najlepszych materiałów, włókien węglowych i epoksydowych.

Krok 4: Testy
W fazie prototypu nasze ramy są testowane przez wiele tygodni na różnych maszynach tortur, które testują je przez tysiące cykli. To czego uczymy się poprzez te testy sprawia, że jesteśmy w stanie budować mocniejsze ramy i eliminować niepotrzebny materiał. Nasi testerzy i zawodnicy – eksperci w przesuwaniu granic i jazdy na granicy wytrzymałości naszych konstrukcji – są kolejną fazą testów prototypów zbudowanych z Kona Carbon Race. Nawet po tych ciężkich testach w fabryce oraz pod nogami naszych zawodników, nasz zespół projektantów dzień w dzień poddaje prototypy kolejnym testom wytrzymałościowym, aby ostatecznie upewnić się, że zbudowaliśmy najlepsze ramy z Kona Carbon Race jakie tylko mogliśmy.

 
       
  ZINTEGROWANE STERY ZINTEGROWANE STERY
Dzięki schowaniu łożysk sterów do główki ramy (tzw. zero stack), częściej tylko w górnej części, jesteśmy w stanie uzyskać wiele zalet. Zwiększamy sztywność układu, jego wytrzymałość oraz ogólną jakość wykonania. Główną zaletą takiego rozwiązania jest zwiększenie zabezpieczenia łożysk przed uszkodzeniem ich przez pozostałe elementy. Dodatkowo, łożyska tego typu są dużo łatwiej dostępne i tańsze, dzięki czemu ewentualna ich wymiana będzie łatwiejsza. Wewnętrzne łożyska zmieniają także wysokość przodu roweru, dzięki czemu zyskujemy większą swobodę w dopasowaniu odpowiedniej pozycji mostka i kierownicy do własnych upodobań.
 
       
  STOŻKOWA GŁOWKA RAMY STOŻKOWA GŁÓWKA RAMY
Oprócz poprawy estetyki ze względu na czyste linie i płynne przejście pomiędzy koroną widelca, a górna miska sterów, oferuje również bardziej solidne połączenie pomiędzy widelcami ze stożkową rurą sterową i ramą. Większa średnica dolnej części główki ramy lepiej rozprasza uderzenia przedłużając żywotność łożysk i sterów. Poprawia również własności jezdne dając rowerzyście większą kontrolę nad kierownicą i jednocześnie nad rowerem. Podsumowując, całość jest sztywniejsza, mocniejsza i trwalsza.
 
       
  OŚ TYLNA 12x142 / 12x157 OŚ TYLNA 12x142 / 12x157
Oś 12x142mm występująca w platformie XC / Trail / Enduro oraz oś 12x157mm występująca w grupie Gravity zapewniają rowerzyście dwie główne zalety: średnica tylnej osi 12mm daje odpowiednią sztywność, szerokość 142mm lub 157mm gwarantuje odpowiednio szybkie i bezproblemowe osadzenie koła w ramie, zanim założymy oś. Oba standardy sprawiają, że na rowerze jeździ się lepiej i łatwiej jest go serwisować.
 
       
  BEAMER INDEPENDENT SUSPENSION BEAMER INDEPENDENT SUSPENSION
Ewolucja zawieszenia Kona Walking 4-Bar, mamy zupełnie nową kinematykę zawieszenia. Jest ono bardziej progresywne w górnym zakresie skoku, pomaga to utrzymywać zawieszenie wyżej i szybciej odpowiadać na nierówności. Występuje w naszej nowej platformie Carbon Opertaor oraz rowerach Park Operator, Entourage oraz grupie Hei Hei. Beamer Independent Suspension wykorzystuje czysty ruch dampera, daje łatwość ustawienia, trwałość oraz wytrzymałość Kona Independent Suspension. Tchnie nowe życie w wybrane rowery i daje zdecydowanie nowocześniejsze odczucie z jazdy.
 
       
  KOŁA 26 CALI KOŁA 26"
Najpopularniejszy i najczęściej występujący rozmiar kół. Koła 26" charakteryzują się wytrzymałością i zwinnością dlatego często wykorzystywane są w rowerach grawitacyjnych. Ogromna dostępność części zamiennych.
 

 

  galeria Na górę strony
 

 
   Wszelkie prawa zastrzeżone © 2015 Konaworld.pl  ROWERY KONA 2016  |   INFORMACJE  |  DEALERZY  |  O NAS  |  KONTAKT
 Quickent  - projekty internetowe